Endringer i ledelsen av AS AutoMateriell

Etter nærmere seks år som administrerende direktør søker Jon Erik Ludvigsen nye utfordringer og skiller lag med AS AutoMateriell. Dick Mughal, Adm. direktør i Hellanor AS, som også eier AS AutoMateriell, vil lede bedriften frem til stillingen besettes.

Mughal og styreformann i Hellanor AS, Friedhelm Glormann, takker Jon Erik Ludvigsen for innsatsen han har lagt ned i AS AutoMateriell.

AS AutoMateriell

Dick Mughal
Adm. direktør

For pressemelding i pdf format klikk her...

Om AutoMateriell
AS AutoMateriell ble etablert i Oslo i 1939, og har i alle år vært en viktig aktør i den norske bil- og motorbransjen.
AutoMateriell er i dag en av Norges mest betydningsfulle leverandører av verkstedutstyr til norsk bilbransje, og har lang erfaring innen løfteutstyr, hjullstilling, dekk- og testutstyr. De siste årene har AutoMateriell også hatt stor suksess med planlegging og totalprosjektering av bilverksteder.

AutoMateriell er også importør av et stort antall bildeler og rekvisita til norsk bilbransje. Blant merkenavnene som AutoMateriell representerer i Norge finner vi en rekke kjente navn som blant annet Ahcon, Altus, Dura, Ecotechnics, Haweka, John Bean, Klann, M&B, Maha, Monoflex, Monroe, NGK, Pasquin, Rotary, Sicam, Stertil Koni, Walker og Werther.
AutoMateriell har hovedkontor i Lier og avdelingskontorer i Kristiansand og Stavanger, og har p.t. 47 ansatte.

I november 2011 ble AutoMateriell kjøpt opp av Hellanor AS. Dette var et stort skritt på veien for å styrke Hellanors strategi som totalleverandør til norske bilverksteder.