15 millioner Webasto-varmere

Siden 1935 har Webasto laget mobile varmeløsninger. Etter etableringen av Neubranderburg-fabrikken i 1990 har denne rundet 15 millioner produserte enheter. En milepæl innen varmeløsninger til biler, bobiler, kommersielle kjøretøy, spesialkjøretøy og båter.

- Det forteller litt om hvilken posisjon Webasto har i internasjonal bil- og båtindustri siden starten i 1901, sier sjefen for Webasto i Norge, Gjermund Hjell, hos importøren Hellanor. Webasto har vært leverandør til bilindustrien i over 75 år og er blant Tysklands 15 største innen Automotive industri. Som Webasto-importør har vi tung kompetanse i ryggen i et av verdens mest klimakrevende markeder hva angår mobile varmeløsninger.

-Webastos ledende posisjon i markedet bekreftes gjennom Auto, Motor und Sports merkevarekåringer, hvor 115.000 lesere for niende år på rad valgte Webasto som klar vinner i sin kategori.

For ytterligere informasjon, kontakt Salgsdirektør Teknisk, Gjermund Hjell, tlf. 67 06 60 00.

Last ned dokumentet i pdf format her...

Om Hellanor.
- Hellanor AS (etabl. 1963) med hovedkontor på Skytta i Nittedal er 100% eid av Hella KgaA i Lippstadt, Tyskland. Selskapet har 250 ansatte, 24 avdelinger og 8 Hellanor Partnere i de største byene i Norge og er en av Norges ledende leverandører innen bildeler og utstyr samt industri- og marineprodukter. Hellanor har et meget vidt produktspekter, med over 500.000 artikler tilgjengelig. Hellanor AS har en omsetning på ca. 500 millioner kroner (regnskapsåret 2012/2013). Du finner mer om Hellanor på www.hellanor.no

About Webasto:
- Webasto Group based in Stockdorf near Munich has been a family-owned business ever since the company was founded in 1901. The group operates internationally at over 50 locations (over 30 of these production sites) in the divisions roof and thermo systems. Webasto is one of the top 100 automotive suppliers worldwide. For 2013 the Group realized a sales volume of more than 2.5 Billion Euros and employs over 10,000 employees. The company´s core competencies encompass the development, production and sales of complete roof and convertible systems as well as heating, cooling and ventilation systems for passenger cars, commercial and special vehicles, recreational vehicles and boats. For more information please visit www.webasto-group.com